Dodenherdenking 14 mei 2021 Alphen - vereniging 1e poolse pantser divisie nederland

Dodenherdenking 14 mei 2021 Alphen

Op vrijdag 14 mei, vond in Alphen de jaarlijkse dodenherdenking plaats.
Ook dit jaar weer in aangepaste vorm. We herdachten voor de 82e keer de Alphense gefusilleerde burgers en de gesneuvelde Poolse militairen. Burgemeester Joerie Minses legde namens het gemeentebestuur van Alphen-Chaam bloemen bij het Poolse monument bij de St. Willibrorduskerk. Dhr. Nowak deed dit namens de 1e Poolse Pantserdivisie. Ook op de Poolse begraafplaats legden zij een krans. Dhr. Jeen Bijlsma en Kees-Jan Weber legden een krans namens St. Dodenherdenking Alphen en de Wapenbroeders. Zij plaatsten ook bloemen bij alle 24 graven. Günter Oomen blies het Signaal Taptoe en het Poolse en Nederlandse Volkslied. Ook hielden de aanwezigen twee minuten stilte.

getoonde foto's zijn van (Erwin Goossens)